Wednesday 1 February 2012

Bumi kita hanyalah sebesar debu sahaja

Allah Maha Besar, kita melihat ciptaan Allah SWT saja Kita tidak mampu apalagi Melihat Allah SWT, Di sini saya ada sumber buat anda merenung sejenak.

Sesungguhnya kita amatlah Kecil di pandangan ALLAH SWT. saya memetik sebuah artikel ini dari majalah mastika tahun yang lepas.

Mungkin ramai yang tidak tahu tentang bintang cakerawala lebih besar berbanding bumi sehingga tidak kelihatan hanya sebesar debu sahaja.

Gambar menunjukkan besar bumi dibandingkan dengan planet-planaet yang ukurannya lebih kecil, Venus, Mars, Mercury, dan Pluto.


Jauh kelihatan dari bumi ini dibandingkan dengan planet yang lebih besar.. ada Jupiter, Saturn, Uranus, dan Neptune. Lihat betul2 bumi kita ini....ini pun sudah mencukupi membuat kan kecut perut. Subhanallah!


Lihat matahari disangkakan adalah bintang paling besar manakala bumi sebesar debu jer,


Masih ada lagi kelihatan lebih besar, jika mengikut pandangan kita, Matahari adalah sebesar ukuran 1 pixel sahaja, manakala bumi pun tidak kelihatan lagi.Planet Arturus paling besar sekali..subhanallah!


berjuta-juta cahaya telah ditemui planet lebih besar dari planet Arcturus iaitu planet Antares...saya terkejut...Matahari besar debu sahaja...subhanallah! Allah Maha Besar....


Apabila dibandingkan dengan Arcturus, Matahari saja sudah terlihat sangat kecil, apalagi Bumi. korang bayang kanlah...

Seperti yang kita lihat diatas tadi, sekurangnya kita tahu dan sedar betapa kecilnya bumi kita ini, apalagi kita sebagai penghuninya. Bumi kita tidak kelihatan lagi di sini , bahkan matahari hanya sebesar debu.

Antares adalah bintang ke-15 yang paling terang di angkasa. Sebenarnya masih banyak lagi pihak NASA menemui planet baru sehingga tahun 2012 ini-Pihak NASA menemui 60 planet 11 sistem solar-

Video penemuan planet





Video penemuan planet 

Ulasan: Jadi korang  ada terfikir tak Siapakah kita…? Layakkah kita sombong dengan ciptaan ALLAH ? Apakah tujuan hidup kita…? Apa yang membuat hidup kita, manusia, berharga, mulia dihadapan ALLAH…? renungkanlah....

No comments:

Post a Comment