Wednesday 11 July 2012

Kuasa Menentukan Bangsa: Lepas PERTIGA, PERTIGA Lagi...

Lepas satu, satu lagi... Lepas PERTIGA, PERTIGA lagi...

Selepas penyerahan memorandum seluruh Negara yang dilaksanakanmelalui PERTIGA Negeri masing-masing, PERTIGA terus maju ke hadapan dan kini menganjurkan Pertandingan bowling sambil beramal.

PERTIGA terus menganjurkan aktiviti demi aktiviti bagi merealisasikan gelombang
"Kuasa Menentukan Bangsa" bagi melahirkan ahli PERTIGA yang Ultra Bangsa. Satu gelombang serta wacana yang berani oleh Presiden PERTIGA Malaysia Paduka Ayahanda Pengasas Utama Sabaruddin Ahmad.





"Per 3 Event Managment - 10.07.2912

Pertandingan bowling akan diadakan pada 15.07.2012 (ahad) jam 10pg bertempat di Kompleks Bukit Jambul.
Yuran penyertaan dikenakan sebanyak Rm 100.00 setiap pasukan ( 4 orang setiap pasukan)
Hadiah tempat pertama Rm 500.00
Hadiah tempat kedua Rm 300.00
Hadiah tempat ketiga Rm 200.00
Hadiah misteri menanti
Sebarang penyertaan atau pertanyaan sila hubungi :
syazril. - 017 490 7110
Jauharul - 013 629 0036
Daniel. - 017 2099 077"

Pertandingan bowling ini adalah secara tidak langsung ingin memupuk semangat setia kawan dan perpaduan serta silaturarrahim sesama ahli dan bukan ahli di dalam aktiviti riadah yang dianjurkan oleh PERTIGA Malaysia Event Management.

PERTIGA tidak kenal erti penat mahupun putus asa walaupun selama ini PERTIGA Malaysia tidak mendapat bantuan daripada mana-mana pihak. Bersamaan 26 Syaaban ini PERTIGA Malaysia juga ada menganjurkan program 4 dalam 1 di Restoran Jetty Pulau Jerjak, antara pengisian program tersebut adalah Melancarkan Kempen ZERO Maksiat dan doa selamat menyambut bulan yang mulia iaitu bulan Ramadhan di samping Menyambut ulangtahun pertama Penubuhan PERTIGA Malaysia. Tidak ketinggalan juga adalah Pasangan Pengantin Kekanda Arafat yang juga akan turut serta untuk memeriahkan lagi majlis pada hari itu.





"Per3 Malaysia-makluman/info 09.07.2012

Adalah dimaklumkan Per3 Malaysia dengan kerjasama Pengurusan Restoran Sampan akan mengadakan 4 majlis serentak semperna pelancaran Amal Makruf Nahi Mungkar ke arah zero maksiat berserta ulangtahun Per3 Malaysia yang pertama dan juga semperna menyambut kedatangan bulan ramadhan 1433H tidak lupa juga bagi meraikan persandingan kekanda arafat (sampan) pada 16.07.2012 bertempat di Restoren sampan Pantai Jerejak P.Pinang bermula jam 6.00ptg hingga 2.00pg..Dijemput semua ahli.Per3 bagi memeriahkan lagi majlis tersebut...Terima kasih
Daripada Unit Media (u.m) - Daniel Kato"

Seraya itu kita haruslah memberi sokongan yang padu bagi merealisasikan wacana serta gelombang yang ditiupkan oleh PERTIGA Malaysia. Demi untuk memajukan Ultra Bangsa kita Serta memupuk keharmonian ukhwah dikalangan umat Islam di Negara ini.


Ayuhlah sama-sama kita menuju ke satu transformasi Ultra Bangsa.



Program seterusnya oleh PERTIGA Malaysia adalah MAPS. Apakah itu MAPS? Sama-samalah kita nantikan...
Untuk mengetahui apakah itu MAPS... Ikutilah perkembangan PERTIGA dari masa ke semasa kerana Lepas PERTIGA, PERTIGA lagi...



IKHLAS * SABAR * JUJUR


-IMN-


- Posted using BlogPress from my iPad-

1 comment:

  1. YIP KUM FOOK (MCA Gombak) destroyed the Sangha in Malaysia from the early 2000s to today but he will suffer until he goes from this life or the next life depending on his karma according to Buddhist teachings, he could not run it in previous times.

    YIP KUM FOOK and his teams (2 police) came to Temple to force Sanghas out of the Temple, this is a rebel and insulted Buddhist teaching or insulted Buddha's place (Holy place) "YIP KUM FOOK WILL FALL IN HELL AS SOON AS POSSIBLE"

    Whoever commits that karma will reciprocate. Buddha taught people to be good people to abstain from all evil and evil deeds by doing good deeds and good deeds not to encroach on the animal world and fellow humans don't give a damn

    Please share with everyone to know about big karma Buddhist teaching, this YIP KUM FOOK of president SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST ASSOCIATION, at Taman Desa Jaya, Kepong. Kuala Lumpur

    Shared by Tony Yap & Robert
    Buddhist Maha Vihara, 123, Jalan Berhala, Brickfields, 50470 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur

    ReplyDelete