Tuesday 13 December 2011

Daulat Tuanku







Sultan Kedah Tuanku Abdul Halim Mu'azam Shah hari ini melafaz sumpah memegang jawatan sebagai Yang Dipertuan Agong ke- XIV dlam upacara penuh adat istiadat di Istana Negara.

Ini merupakan kali kedua baginda Sultan di pilih menjadi Yang Dipertuan Agong selepas kali pertama ialah dari 21 Januari 1970 - 20 September 1975 semasa baginda Sultan berumur 43 tahun. Istiadat hari ini merupakan yang pertama kali seumpamanya diadakan di Istana Negara yang baru di bina bercirikan binaan Islam dan Tradisional Melayu.


Daulat Tuanku...


Patik merafak setinggi-tinggi sembah tahniah buat Ke Bawah Duli Yang Maha Mulia Al-Sultan Al-Mu'tasimu Billahi Muhibbuddin Tuanku Al-Haj Abdul Halim Mu'adzam Shah Ibni Al-Marhum Sultan Badlishah, di atas pemasyhuran Tuanku sebagai Seri Paduka Baginda Yang Di-Pertuan Agong XIV.

Semoga DAULAT TUANKU akan terus menjadi payung kemakmuran & kesejahteraan negara yang tercinta & dirahmati ALLAH ini.

Daulat Tuanku...




- Posted using BlogPress from my iPad

2 comments:

  1. 公告社会人士,
    甲洞No. 38 Desa Jaya, Kepong 52100 Kuala Lumpur, Malaysia三宝寺主席YIP KUM FOOK律师,家住No. 2A & B, Jalan 53, Desa Jaya, Kepong, 52100, Kuala Lumpur, WP Kuala Lumpur其人实事是一个骗财骗色的大老千。早期他加入甲洞三宝寺時,利用他的歪念知識,横行霸道,迫走知道内情的和尚和会员, 自便到处欺骗,私吞三宝寺的钱财,还敢向警察报案说三宝进贼,帐记被偷,损失惨重的案件,事实是他私吞三宝寺的钱财,自盗毁灭,他知法犯法,贪意妄为的行径,的确令人震惊而愤怒,
    他当任马华公会主席的時代,更坏事干尽, 恶名昭彰, 连破坏别人家庭之事,他也不手软,这不知羞耻的人 实事是民族的败数,佛教的叛徒。
    最近 ,他又想借用三宝寺举辦30周年纪念及建观音殿,我们顾虑他重蹈过去的恶行, 所认特函公告社会善心人士,要谨慎,不要再被阴险笑裡藏刀的恶徒,继续欺骗,为害社会.
    全国509大选,马华公会大败,其因马华公党内太多像 Yip Kum Fook 及 Yip Jiun Hann父子律师的领导層,行为缺德, 损人利己,高傲目大,不可一视,所引发人民不满的一部份,马华公会若想重振历史雄风, 类似以上的觉员必须清理,走入基層,否则免谈。
    此致,并祝国泰民安。
    马来西亚甲洞三宝寺会员敬啟
    TAN HWA HO

    ReplyDelete